Membawanya Kembali

Lihat sekeliling. Penyangkut baju plastik. Alat makan pakai buang. Penutup botol dan picagari. Cawan Solo merah. Sungguh ironis bahawa kebanyakan produk pengguna yang kos terendah, kuantiti tertinggi dan paling banyak dilupuskan memerlukan salah satu pemasangan mekanikal industri yang paling kompleks dan mahal—acuan suntikan plastik.

Untuk dihasilkan. Ia diisi dengan bahagian mesin ketepatan yang hanya boleh dibuat oleh tukang mahir yang mengendalikan jentera CNC maju, selalunya dalam satu digit. Membina Jenama Satu contoh yang terkenal ialah mainan kanak-kanak yang dicipta sejurus selepas Perang Dunia II. “Acuan yang digunakan untuk membuat LEGO adalah yang paling tepat di dunia,” kata Tom Houle, pengarah barisan pusat pemesinan aditif hibrid LUMEX di St. Paul, Matsuura Machinery USA Inc.

Membina Jenama

yang berpangkalan di Minn., dan seseorang yang Senarai E-mel Negara  mempunyai beberapa dekad dalam parit pengacuan suntikan plastik. Menurut laman web pembuat mainan itu, Houle betul: Batu bata LEGO acuan suntikan mempunyai ketepatan 0.005 mm. Akibatnya, satu yang dibuat pada tahun 1958 akan mengawan sempurna dengan unit hari ini. Sama seperti mana-mana daripada ratusan bilion batu bata yang dibuat di antaranya.

Dan. Disebabkan oleh teknik perkakasan yang Houle banyak perkatakan—saluran penyejukan konformal—bata yang dibentuk daripada suntikan ke pembungkusan (cair kepada keras) dalam 10 saat. Angka yang mengagumkan ini adalah benar sama ada bahagian plastik itu datang dari ibu pejabat Kumpulan LEGO di Denmark atau salah satu tapak pembuatannya yang lebih baharu di Hungar. Mexico.  Republik Czech atau China.

Menyebut negara terakhir ini

Senarai E-mel Negara

 

Kepada ramai orang dalam industri menimbulkan perkara yang menjadi perbalahan: Memandangkan ia merupakan proses yang sangat automatik dan kos buruh tidak sepatutnya menjadi kebimbangan—terutamanya pada volum ini—mengapakah begitu banyak yang dilakukan di luar Amerika Syarikat? Lagipun, Amerika adalah tempat kelahiran plastik.

Termasuk akrilonitril butadiena stirena (ABS) dari mana batu bata LEGO dibuat, serta mesin skru penyemperitan yang membantu pembuat mainan ini dan banyak pengeluar lain menjadi begitu berjaya. Jadi apa yang berlaku? Ini bukan penggalian terhadap LEGO. Jauh sekali. Jenama ini mempunyai reputasi yang diperoleh dengan baik untuk membuat kanak-kanak tersenyum—pengarang, anak dan cucunya antara mereka. Siapa peduli di mana mainan plastik ikonik itu dihasilkan?

 

Ia juga tidak bertujuan untuk

Mengkritik banyak syarikat yang membuat keputusan iperyè ki rivalinema konv yang sukar untuk menarik dan memindahkan operasi pembuatan mereka ke negara dengan kos buruh yang lebih rendah dan peraturan yang lebih sedikit, terutamanya berdasarkan perjanjian perdagangan yang menggalakkan yang dibina semasa Bush dan tahun Clinton. Itu semua air di bawah jambatan, bukan? Jika Anda Tidak Boleh Mengalahkan ‘Em… Mungkin begitu.

Tetapi seperti banyak aspek pembuatan lain, ayam pepatah telah pulang ke rumah untuk bertelur. “Saya berumur 43 tahun, dan nampaknya semua orang yang bekerja dengan saya hampir mencapai usia persaraan, tanpa pekerja yang lebih muda datang untuk menggantikan mereka. Oleh sebab itu, saya khuatir dalam dekad yang akan datang, semua orang akan bertanya soalan yang sama: di manakah saya boleh mencari acuan buatan Amerika?”

Kenyataan yang

menyedihkan ini datang daripada pengurus adb directory  pembangunan perniagaan dengan pembekal automotif Midwestern. Yang memutuskan untuk melepaskan operasi pembuatan alatnya ke Asia lebih daripada dua dekad yang lalu. Empat puluh orang (yang telah meninggalkan syarikat itu) dengan cepat menambah bahawa terdapat beberapa kedai .

acuan yang hebat di AS, Kanada dan Mexico. Tetapi mereka mendapati semakin sukar untuk bersaing dengan konglomerat luar pesisir besar yang menggaji ratusan atau mungkin ribuan pekerja mahir, seluruh pasukan jurutera acuan, dan setiap reka bentuk perisian dan alat simulasi yang boleh dibayangkan. “Orang Cina telah menjadi sangat mahir dalam hal itu, dan mempunyai sumber yang lebih besar selain itu.”

Seperti yang

dicadangkan sebelum ini. Pengilang luar pesisir juga mempunyai sokongan kuat dalam bentuk peraturan tempat kerja dan alam sekitar yang longgar. Bersama-sama dengan subsidi kerajaan yang murah hati. Sebagai contoh. Institut Kiel untuk Ekonomi Dunia menyatakan dalam laporan baru-baru ini bahawa “subsidi keseluruhan China berkisar.

antara tiga hingga sembilan kali ganda daripada negara OECD lain seperti Amerika Syarikat atau Jerman.” Dan siaran akhbar 2023 daripada Persatuan Pengilang Kebangsaan (NAM) menyatakan bahawa peraturan persekutuan membebankan sektor pembuatan kira-kira $350 bilion setahun, jumlah yang sama dengan 12% daripada keluaran dalam negara kasar kami.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *