AM Menggabungkan Kepantasan dan Ketepatan

Evolusi gabungan laser-powder-bed (L-PBF) menuju ke arah yang biasa bagi kebanyakan jurutera pembuatan. Di persimpangan laser berbilang mod, serbuk logam kejuruteraan dan perisian kawalan yang canggih adalah proses yang kelihatan seperti pemesinan CNC. L-PBF kini boleh menghasilkan bahagian yang lebih besar pada kadar binaan yang tinggi (~400 cm3/jam) dan kemudian beralih kepada kelajuan yang lebih rendah dan resolusi yang .

lebih halus untuk ciri yang lebih nipis dan kemasan permukaan yang lebih baik, serupa dengan kitaran kasar dan kemasan dalam pemesinan CNC. Ini memerlukan serbuk logam termaju yang boleh beroperasi pada kedua-dua input tenaga rendah dan tinggi sambil menghasilkan keputusan yang boleh dipercayai dan konsisten.

 

Apabila ekosistem

Pembuatan aditif logam (AM) berkembang, ia semakin Fungsi Pangkalan Data E-mel hampir dengan model yang biasa digunakan oleh industri pembuatan daripada pemesinan CNC. Ini bukan pembuatan hibrid, di mana satu bahagian menjalani pemesinan AM dan tolak. Inovasi terbaru dalam L-PBF ialah keupayaan untuk menggabungkan laser berbilang mod berkuasa tinggi dengan pembentukan rasuk dan kawalan proses dinamik. Sama seperti menggunakan laser sebagai pengisar akhir, teknik ini menggunakan hantaran yang luas dan pantas untuk bentuk kasar dan laluan rasuk halus untuk ciri terperinci dan kemasan yang lebih licin.

Satu cabaran ialah keupayaan bahan suapan untuk menahan perubahan input tenaga yang begitu drastik. Sebelum ini, dengan laser berkuasa rendah dan fleksibiliti terhad dalam fokus dan kelajuan laser, proses AM logam boleh menjadi sangat perlahan, seperti pemesinan keseluruhan bahagian dengan kilang akhir penamat.

 

Industri kini mencapai tahap produktiviti yang tidak pernah berlaku sebelum ini,

Fungsi Pangkalan Data E-mel

 

Menggabungkan kelajuan dengan ketepatan untuk memenuhi keperluan bahagian yang pelbagai. Sinergi ini meningkatkan kecekapan kos dan produktiviti. Saya mula-mula mendengar tentang pembentukan rasuk adalah serupa dengan alatan yang digunakan dalam pengilangan pada persembahan DMG Mori. Ia merupakan deskriptor yang relevan dan tepat tentang perkara yang terdapat dalam logam AM.

Saya mula melihat persamaan antara kedua-dua proses dengan serta-merta, dan keyakinan saya bahawa ini adalah hala tuju masa depan bertambah apabila Equispheres bekerja dengan Aconity3D dan laser berbilang mod berkuasa tinggi. Hari ini, logam AM boleh memberikan kebebasan reka bentuk dan kelajuan tinggi, menjadikannya kos kompetitif tanpa menjejaskan sifat dan prestasi bahan. Kemajuan ini terhasil daripada usaha kolaboratif, menyepadukan teknologi pelengkap untuk meningkatkan prestasi secara menyeluruh.

 

Kemajuan ketara dalam teknologi mesin,

Perisian kawalan proses dan pembangunan bahan selama 7–8 tahun yang lalu telah membolehkan kadar binaan yang lebih pantas. Elemen  sous pou jwenn aksè a penting untuk konsep kasar/penamat ini untuk pemprosesan AM berkelajuan tinggi ialah: Perisian untuk menganalisis reka bentuk bahagian dan menjana laluan alat yang setara dengan AM Peralatan L-PBF dengan pembentuk pancaran dan laser berbilang mod Kawalan proses dinamik .

untuk pensuisan profil rasuk, melaraskan halaju dan output tenaga mengikut keperluan Bahan mentah yang unggul dan konsisten direka bentuk sehingga ke tahap molekul yang menyokong pencairan laser berkelajuan tinggi dan fokus yang lebih halus untuk bahagian terperinci dan kemasan permukaan yang lebih baik Rakan kongsi yang bersedia untuk meneroka potensi proses ini Salah satu halangan utama kepada evolusi pembentukan rasuk adalah kekurangan fleksibiliti serbuk. Proses AM lanjutan ini memerlukan bahan suapan dengan keupayaan yang sangat khusus. Bahan mesti.

 

menghasilkan kolam cair yang stabil dan

Konsisten pada kedua-dua kadar binaan yang lebih  adb directory perlahan dengan profil pancaran yang lebih halus serta kadar tenaga yang tinggi dan berkelajuan tinggi untuk mencapai hasil yang boleh dipercayai. Pelbagai rakan kongsi kini telah mengesahkan bahawa pembentuk rasuk dan laser berkuasa tinggi boleh menghantar bahagian industri .

dengan kualiti yang sesuai dan kelajuan cetakan yang menakjubkan. Tetapi hanya beberapa syarikat yang memiliki komponen dan sistem yang diperlukan untuk proses L-PBF lanjutan ini. Sebilangan kecil pembekal laser berbilang mod/boleh tala. Ditambah dengan segelintir syarikat jentera dan lebih sedikit pembekal serbuk. Merintis teknologi ini. Gabungan berkuasa laser berbilang mod. Kawalan proses lanjutan dan serbuk AM yang direka bentuk menjadikan AM sama dengan mesin CNC dengan penukar alat yang lengkap.

 

Mengasar boleh dilakukan pada

Kelajuan yang lebih tinggi dengan lapisan yang lebih teba. Apabila kerja permukaan halus diperlukan, hanya tukar alat. Mod. Perubahan langkah dalam produktiviti akan berlaku untuk L-PBF. Dan tahap produktiviti baharu untuk logam AM ini telah mencetuskan imaginasi industri. Kami telah memindahkan bar dan orang ramai berfikir secara berbeza tentang apa yang mungkin.

Langgan eNewsletter percuma dua kali seminggu kami untuk berita pembuatan dan maklumat teknikal terkin. Termasuk teknologi baharu, webinar pendidikan, podcast dan banyak lagi. Facebook Twitter LinkedIn E-mel Cetak Salin pautan artikel Jimat Tag Gabungan katil serbuk laser Serbuk Logam Pemesinan Cnc iklan

 

Trending Pendekatan Diterajui

Tentera Laut AS untuk Kelayakan AM “Bercakap” dengan Rantaian Bekalan Autodesk Bertaruh Besar pada Ai. Mengharapkan Pengilang melakukan Perkara yang Sama Pembiayaan Titomic Secures untuk Kemudahan Baru di Huntsville Ala. Bangun dan Bergerak iklan Pendaftaran Surat Berita Pendaftaran Surat Berita Hab Teknologi Pembuatan Hab .

Teknologi Pembuatan e-Edisi e-Edisi Bahagian Rumah Meja Berita Kejuruteraan Pembuatan Pembuatan Pintar Keperluan Kedai Pintar Manusia Pembuatan Suara Diperkuat 30 Bawah 30 Kepimpinan & Inovasi Teknologi .

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *